K-Supermarket tarjoukset - EI ENÄÄ VOIMASSA - sivu 20 *

thumbnail - K-Supermarket tarjoukset  - Tarjoustuotteet - naudan, makaroni. Sivu 20.
20 / 77

* Tarjous ei välttämättä ole voimassa kaikissa paikallisissa myymälöissä

Näytä lisää

Tuotteet tässä tarjouslehdessä

 
LÄHTEET: RUOKATIETO.FI, K-RUDKA.FI SEKA K-RYHMAN MYYNTIDATA JA ARBAROMETRI 2021 HISTORIAKUVAT: KUVA 1 ETELA-KARJALAN MUSEO/AARNE MIKONSAARI, KUVAT 2-4 K-RYHMA haluavat kannustaa tavarantoimit- tajia ja asiakkaita tekemään vas- tuullisia valintoja. Miia Kauhanen tyttärineen syö mieluiten kaurapohjaisia maito- tuotteita, joita hän käyttää myös ruoanlaitossa. Koulussa tytöt valit- sevat yleensä kasvisruoan. - Kasvisruoka on kouluruoka- lassa esillä ennen liharuokia, ja sen takia sitä tulee myös helpommin otettua, kertoo 13-vuotias Stella. Lasten valinnat heijastuvat koko perheen valintoihin. -Kaurajugurtit ovat tulleet mummulankin pöytään Milan per- heen kautta. On hienoa, että asiat muuttuvat, Helena Rissanen sanoo. Suositut punalaput Useissa ruokakaupoissa laitetaan punalaputetut eli viimeistä käyt- töpäivää tai parasta ennen -päivää hipovat, reilusti alennetut tuotteet näkyvälle paikalle hävikkihyllyi- hin. Vuonna 2021 punalaputettujen tuotteiden myynti kasvoi K-ruoka- kaupoissa yli kymmenellä prosentil- la. Kaupat myös hyödyntävät hävik- kiä ja kehittävät uusia tuotteita, ku- ten hävikkihedelmämehua. Dataan perustuvat järjestelmät auttavat arvioimaan tilausmääriä hävikin vähentämiseksi. - Aiemmin punalapputuotteiden ostamiseen liittyi hä- peää, vähän kuin kirpputorivaatteiden ostamiseen lama-ai- 20 PIRKKA Pirkka.fi kana. Nyt niiden valitseminen on hyväksyttävä ekoteko, ei merkki vä- hävaraisuudesta, vaikka raha olisi- kin ensisijainen syy valita aletuote, sanoo Taru Lindblom. Miia Kauhasen kodissa toisinaan venytetään kauppakäyntien väliä, jotta keittiönkaapit tyhjenisivät. -Säästän aina tähteet. Niistä voi riittää juuri sopivasti ateria lapselle kiirepäivänä ennen harrastuksia. Vaikka moni asia on ruokapöy dissä muuttunut, ei aivan kaikki sentään. Kun Elsa Luukkosen, He- lena Rissasen ja Miia Kauhasen su- vussa on juhlat, niihin panostetaan - kuten aina on tehty. Pöydässä on perinteisiä leivonnaisia, kuten her- rasväen pikkuleipiä, kuivakakkua ja kääretorttua. Lapsetkin ovat apuna ja valmistavat, mitä jo osaavat. -Suklaamuffineja, mokkapaloja, sämpylöitä, fetapiirakkaa, Stella luet- telee bravuurejaan. - Stellan kanssa leivon keksejä ja kakkuja. Osaan pilkkoa myös kasvik- sia, 10-vuotias Sivi kertoo. Toisinaan Stella tekee ko- 99 ruoista on ko perheelle lounasta, vaik- kapa tonnikalapastaa. Helena Rissanen on ylpeä lastenlastensa innosta ja kehittyvistä taidoista. "Mummina on kiva nähdä lasten innostus ruoanlaittoon." - Mummina on kiva nähdä lasten innostus ruo anlaittoon ja leivontaan. Ja kun lapset leipovat, se on tarkkaa puuhaa, desi on desi täsmälleen! Kauppias tuo hyllyihin uudet trendit "Toimin K-kauppiaana vuosina 1979-2022. 40 vuotta sitten ruokakaupan valikoima oli hyvin rajallinen, ja ruoka oli yksinkertaista pe- rusruokaa, jossa mausteina oli vain suolaa ja pippuria. Nykyään ruoasta haetaan kokonais- valtaista elämystä ja hyvinvointia, Ruokatot- tumuksiin vaikuttavat vahvasti vastuullisuus, ravitsemukselliset arvot, luomu- ja lähiruoan saatavuus sekä erityisruokavaliot. Vastuullisuus ja ruokahävikin pienentämi- nen ovat tänä päivänä itsestään selviä asioita kauppiaana. Hävikkiä pienennetään K-ruoka- kaupoissa muun muassa sähköisten ennuste- ja tilausjärjestelmien, tehokkaan logistiikan ja viimeistä käyttöpäivää lähestyvien tuotteiden hinnanalennusten avulla. Kauppiaana aloin naudan sisäfileepihvi tai ribsit, joihin isä tekee myös kastikkeet ja lisukkeet. Meillä äiti tekee vain makaroni laatikkoa, kaiken muun kokkailun hoitaa isä. -Vera, 12 myös lahjoittaa ruokaa hyväntekeväisyyteen jo parikymmentä vuotta sitten. Kun aloitin, kaupassani oli erilaisia hedel- miä ja vihanneksia muutamia kymmeniä. Kun lopetin kauppiasurani, niitä oli noin 300 kum- piakin. Urani aikana broilerinkulutus on yli tuplaantunut ja punaisen lihan hieman laske- nut. Vegaanituotteiden ja kasviproteiinien va- likoima on monikertaistunut. Kasvis- ja eri- koisruokavalioiden noudattaminen on hel- pompaa kuin koskaan. Myös valmisruokien valikoima on valtava. Muistan, kun ensimmäi- set mikropizzat saapuivat 1981. Nyt niitä sa- moja myydään vuosittain yli 12 miljoonaa." Seniorikauppias Heimo Välinen

Muut tarjouslehdet K-Supermarket

Uusimmat tarjouslehdet